For English, see below!

Fui avaliar as estatísticas aqui do meu BLOG e percebi que nas últimas semanas houve uma mudança significativa do meu público. A maior parte dos leitores está acessando o site nos Estados Unidos! Não consegui entender o porquê. E além disso, em terceiro lugar, com uma quantidade de cliques muito próximo do Brasil está a Alemanha! Surreal, como assim, gente de outros cantos me lendo? E será que me entendem? 

Então, resolvi fazer algo inusitado. Meus posts agora serão sempre em português e inglês. É uma boa forma de praticar o idioma e também de tentar me aproximar desse público que deve entrar aqui, frustrado e não ler uma linha sequer.

Por favor, fiquem a vontade para corrigir meus prováveis erros de grafia, sintaxe, concordância e tudo o mais!
------
I was analysing the stats from my BLOG and noticed that on the last couple of weeks a big change took place regarding my audience. Most of my readers are located in the USA. I can't understand the reason why. Besides, in third position, just after Brazil, and very close in number of clicks, it is Germany. Surreal! How can I explain so many people from so many different places are reading me? Do they understand me? 

So, I decided to do something unexpected. From now on, my posts will be written in Portuguese and English. It is a nice way to practice this language and also to try to get close to this audience that gets here and gets frustrated for not understanding a single word. 

Please, feel free to correct my likely typos, syntax and everything else!

Comentários